Pierwsza edycja logo, słowo „Mercedes” otoczona elipsą, pojawiła się w samochodach wyprodukowanych przez Daimlera w 1902 roku. Po pewnym czasie firma wprowadziła w 1909 roku nowe logo marki – wspaniałą gwiazdę . Zaprojektował je Dyrektor Techniczny Deutz, Gottlieb Daimler. Narysował tę odznakę na kartce pocztowej, którą przekazał żonie w 1872 roku, ślubując, że pewnego dnia ten obraz stanie się symbolem giganta samochodowego.
Stworzył ją jako atrybut klasy i perfekcji, co oznacza, że trzy punkty gwiazdy stały się dominacją Mercedesa nad lądem, powietrzem i morzem, ponieważ pojazdy działały we wszystkich trzech środowiskach. Została zarejestrowana jako znak towarowy. Godło zostało umieszczone w kole z czterema gwiazdkami nad okręgiem „Mercedes” w 1916 roku.
W 1926 r., Po połączeniu Benz i Daimlera, które doprowadziły do powstania nowej niemieckiej marki samochodowej – Mercedes-Benz, ostateczny znak towarowy został rozwinięty. Jest to gwiazda trójramienna graniczących z wieńcem zdobywczym i nazwie marki. Od tego czasu logo nieznacznie się zmieniło, wieniec laurowy przekształcił się w skromny okrąg.