Trudno sobie wyobrazić dzisiaj panoramę miasta bez obecności w nim Rossmanna. To jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie. Z powodzeniem funkcjonuje w Niemczech, Polsce, Turcji, na Węgrzech, Czechach czy Albanii. Twórcą potęgi sieci jest Dirk Rossmann, niemiecki biznesmen, który zadebiutował nowym brandem w 1972r.
Pierwszy sklep w Polsce sieci Rossmann powstał w 1993r. w Łodzi, przy słynnej ulicy Piotrkowskiej. Aktualnie tylko w naszym kraju Rossmann posiada 1400 sklepów samoobsługowych. W Polsce znajdują się nie tylko tak liczne sklepy, ale też jedna z siedzib firmy, skąd nadzoruje ona procesy w organizacji oraz centrum dystrybucyjne w Grudziądzu i Pyskowicach, skąd produkty rozprowadzane są po całym kraju. Takie rozwiązanie biznesowe świadczy o mocnej pozycji firmy w naszym kraju i pewności zbytu produktów. Firma jest nie tylko ważnym pośrednikiem doskonałych towarów, ale wytwarza własne produkty kosmetyczne pod egidą swojego brandu, w pełni konkurujące z popularnymi markami.
Rossmann logotyp
Logo Rossmann przedstawia zapis literowy nazwy firmy. W literę O wpisana jest postać z mitologii greckiej – centaur, będący pół mężczyzną i pół koniem. Odniesienia w logotypie odwołują się do wizualizacji nazwiska założyciela firmy, gdzie ross oznacza rumaka a mann to oczywiście mężczyzna. Symbolikę centaura przejęła cała europejska kultura, a na przestrzeni wieków odniesienia widoczne są przede wszystkim w sztuce. W renesansie postać centaura kojarzono ze zwierzęcą częścią natury ludzkiej, symbolizował on rozwiązłość, pijaństwo oraz brak opanowania. Kojarzono ją z przebiegiem ludzkiego życia, kierowanego wyłącznie naturalnym, pierwotnym instynktem. W historii interpretowano postać pół człowieka i pół zwierzęcia jako cudzołóstwo, barbarzyństwo oraz herezję, dwoistość natury, charakteryzującej poglądy heretyków. Wszystkie uczucia i namiętności emanujące z logotypu Rossmanna lepiej tłumaczyć jako różnorodność i obfitość znaczeń, dynamikę i naturalną potrzebę realizacji swoich pragnień.