W czerwcu 1960 Marcel Fournier i Louis Defforey otworzyli w Annecy we Francji sklep samoobsługowy o powierzchni 800m2. A że był on zlokalizowany przy skrzyżowaniu alei du Parmelan i Avenue Andre-Theuriet otrzymał nazwę Carrefour, czyli skrzyżowanie. Dzisiaj w portfolio grupy znajdują się liczne supermarkety, hipermarkety, stacje benzynowe, multimedia a nawet restauracja, otwarta w 2019r. W okresie 10 lat od otwarcia pierwszego ze sklepów, firma weszła na giełdę. Operuje dziś na 4 kontynentach, m.in. w Belgii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Turcji, na Tajwanie, w Słowacji, Chinach, Brazylii, USA, Argentynie i Meksyku. Funkcjonowanie firmy na rynku spożywczym nie należy do najspokojniejszych i stabilnych. Co parę miesięcy pojawia się kolejna informacja o planowanych fuzjach, kontrolowanych zwolnieniach czy zmasowanym zatrudnieniu. Carrefour wciąż się przekształca, zmienia lokalizacje, pojawia się tam, gdzie najbardziej jest potrzebny, by zniknąć po nasyceniu rynku. Sklepy Carrefoura posiadają średnią powierzchnię 8500mkw, jeszcze niedawno na świecie notowano 1462 hipermarkety tej marki, z czego 1213 było własnością grupy, reszta sklepów objęta jest franczyzą.
Carrefour logotyp
Na przestrzeni dziesięcioleci Carrefour wielokrotnie rebrendował swoją firmę, zawsze jednak ich podstawowy logotyp musiał kojarzyć się z pierwotnym odniesieniem, czyli skrzyżowaniem dróg. Najbliższy dzisiejszemu, logotyp Carrefour powstał w 1966r., a potem ulegał nieznacznym modyfikacjom. Legendarne logo firmy zaprojektował Miles Newlyn, składa się z odważnej, opartej na iluzji postrzegania wielkiej literze C, umieszczonej na czerwono-niebieskim rombie. Nie wszyscy tę literę zobaczą, ponieważ ten słynny, znany na cały świecie emblemat postrzegany jest jako dwie strzałki w kolorze czerwonym i niebieskim, wskazujące różne kierunki. Ważna jest kolorystyka loga, to trzy barwy kojarzone z francuską flagą narodową. Kolejne modyfikacje znaku polegały już tylko na delikatnych zmianach proporcji i poszerzaniu centrum loga.