Rossmann Logo

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Filter by Categories
Amulety
Bez kategorii
BLOG
Chińskie znaki zodiaku
Czakry
Flagi
Herby
Inne Symbole
Kamienie Szlachetne
Krzyże
Loga
Numerologia
Oznaczenia
Popularne
Runy
Superbohaterowie
Symbole Afrykańskie
Symbole Alchemiczne
Symbole Astrologiczne
Symbole Ateistów
Symbole Buddyzmu
Symbole Celtyckie
Symbole Chrześcijańskie
Symbole Czyszczenia
Symbole Diabła
Symbole Egipskie
Symbole Ekologiczne
Symbole Harcerskie
Symbole Hinduizmu
Symbole Indiańskie
Symbole Islamu
Symbole Judaizmu
Symbole Komunizmu
Symbole LGBT
Symbole marek samochodów
Symbole Masońskie
Symbole na metkach ubrań
Symbole Narodowe
Symbole Nazistowskie
Symbole Nordyckie
Symbole Ochronne
Symbole Okultystyczne
Symbole Planet
Symbole Płodności
Symbole Pokoju
Symbole Polski
Symbole Prania
Symbole Prasowania
Symbole Religijne
Symbole Słowiańskie
Symbole Śmierci
Symbole Suszenia
Symbole Szczęścia
Symbole unii europejskiej
Symbole Walut
Symbole Wieczności
Symbole Wielkanocne
Symbole Wiosny
Symbole Żałoby
Symbole Zwierząt
Symbolika Kolorów
Symbolika Kwiatów
Znaki Zodiaku

Trudno sobie wyobrazić dzisiaj panoramę miasta bez obecności w nim Rossmanna. To jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie. Z powodzeniem funkcjonuje w Niemczech, Polsce, Turcji, na Węgrzech, Czechach czy Albanii. Twórcą potęgi sieci jest Dirk Rossmann, niemiecki biznesmen, który zadebiutował nowym brandem w 1972r.

Pierwszy sklep w Polsce sieci Rossmann powstał w 1993r. w Łodzi, przy słynnej ulicy Piotrkowskiej. Aktualnie tylko w naszym kraju Rossmann posiada 1400 sklepów samoobsługowych. W Polsce znajdują się nie tylko tak liczne sklepy, ale też jedna z siedzib firmy, skąd nadzoruje ona procesy w organizacji oraz centrum dystrybucyjne w Grudziądzu i Pyskowicach, skąd produkty rozprowadzane są po całym kraju. Takie rozwiązanie biznesowe świadczy o mocnej pozycji firmy w naszym kraju i pewności zbytu produktów. Firma jest nie tylko ważnym pośrednikiem doskonałych towarów, ale wytwarza własne produkty kosmetyczne pod egidą swojego brandu, w pełni konkurujące z popularnymi markami.

Rossmann logotyp

Logo Rossmann przedstawia zapis literowy nazwy firmy. W literę O wpisana jest postać z mitologii greckiej – centaur, będący pół mężczyzną i pół koniem. Odniesienia w logotypie odwołują się do wizualizacji nazwiska założyciela firmy, gdzie ross oznacza rumaka a mann to oczywiście mężczyzna. Symbolikę centaura przejęła cała europejska kultura, a na przestrzeni wieków odniesienia widoczne są przede wszystkim w sztuce. W renesansie postać centaura kojarzono ze zwierzęcą częścią natury ludzkiej, symbolizował on rozwiązłość, pijaństwo oraz brak opanowania. Kojarzono ją z przebiegiem ludzkiego życia, kierowanego wyłącznie naturalnym, pierwotnym instynktem. W historii interpretowano postać pół człowieka i pół zwierzęcia jako cudzołóstwo, barbarzyństwo oraz herezję, dwoistość natury, charakteryzującej poglądy heretyków. Wszystkie uczucia i namiętności emanujące z logotypu Rossmanna lepiej tłumaczyć jako różnorodność i obfitość znaczeń, dynamikę i naturalną potrzebę realizacji swoich pragnień.

 

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Na razie nie oddano żadnego głosu - Bądź Pierwszy!)
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments