Carrefour Logo

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Amulety
BLOG
Czakry
Flagi
Herby
Inne Symbole
Kamienie Szlachetne
Krzyże
Loga
Numerologia
Popularne
Runy
Symbole Afrykańskie
Symbole Alchemiczne
Symbole Astrologiczne
Symbole Ateistów
Symbole Buddyzmu
Symbole Celtyckie
Symbole Chrześcijańskie
Symbole Czyszczenia
Symbole Diabła
Symbole Egipskie
Symbole Ekologiczne
Symbole Harcerskie
Symbole Hinduizmu
Symbole Indiańskie
Symbole Islamu
Symbole Judaizmu
Symbole Komunizmu
Symbole LGBT
Symbole marek samochodów
Symbole Masońskie
Symbole na metkach ubrań
Symbole Narodowe
Symbole Nazistowskie
Symbole Nordyckie
Symbole Ochronne
Symbole Okultystyczne
Symbole Planet
Symbole Płodności
Symbole Pokoju
Symbole Polski
Symbole Prania
Symbole Prasowania
Symbole Religijne
Symbole Słowiańskie
Symbole Śmierci
Symbole Suszenia
Symbole Szczęścia
Symbole unii europejskiej
Symbole Walut
Symbole Wieczności
Symbole Wielkanocne
Symbole Wiosny
Symbole Żałoby
Symbole Zwierząt
Symbolika Kolorów
Symbolika Kwiatów
Znaki Zodiaku

W czerwcu 1960 Marcel Fournier i Louis Defforey otworzyli w Annecy we Francji sklep samoobsługowy o powierzchni 800m2. A że był on zlokalizowany przy skrzyżowaniu alei du Parmelan i Avenue Andre-Theuriet otrzymał nazwę Carrefour, czyli skrzyżowanie. Dzisiaj w portfolio grupy znajdują się liczne supermarkety, hipermarkety, stacje benzynowe, multimedia a nawet restauracja, otwarta w 2019r. W okresie 10 lat od otwarcia pierwszego ze sklepów, firma weszła na giełdę. Operuje dziś na 4 kontynentach, m.in. w Belgii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Turcji, na Tajwanie, w Słowacji, Chinach, Brazylii, USA, Argentynie i Meksyku. Funkcjonowanie firmy na rynku spożywczym nie należy do najspokojniejszych i stabilnych. Co parę miesięcy pojawia się kolejna informacja o planowanych fuzjach, kontrolowanych zwolnieniach czy zmasowanym zatrudnieniu. Carrefour wciąż się przekształca, zmienia lokalizacje, pojawia się tam, gdzie najbardziej jest potrzebny, by zniknąć po nasyceniu rynku.  Sklepy Carrefoura posiadają średnią powierzchnię 8500mkw, jeszcze niedawno na świecie notowano 1462 hipermarkety tej marki, z czego 1213 było własnością grupy, reszta sklepów objęta jest franczyzą.

Carrefour logotyp

Na przestrzeni dziesięcioleci Carrefour wielokrotnie rebrendował swoją firmę, zawsze jednak ich podstawowy logotyp musiał kojarzyć się z pierwotnym odniesieniem, czyli skrzyżowaniem dróg. Najbliższy dzisiejszemu, logotyp Carrefour powstał w 1966r., a potem ulegał nieznacznym modyfikacjom. Legendarne logo firmy zaprojektował Miles Newlyn, składa się z odważnej, opartej na iluzji postrzegania wielkiej literze C, umieszczonej na czerwono-niebieskim rombie. Nie wszyscy tę literę zobaczą, ponieważ ten słynny, znany na cały świecie emblemat postrzegany jest jako dwie strzałki w kolorze czerwonym i niebieskim, wskazujące różne kierunki. Ważna jest kolorystyka loga, to trzy barwy kojarzone z francuską flagą narodową. Kolejne modyfikacje znaku polegały już tylko na delikatnych zmianach proporcji i poszerzaniu centrum loga.

 

 

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Na razie nie oddano żadnego głosu - Bądź Pierwszy!)

Dodaj komentarz

avatar