GUCCI to jeden z najsłynniejszych na świecie domów globalnej mody, operujący w sektorze alta moda i dóbr luksusowych, z siedzibą we Florencji. Produkty firmy GUCCI dostępne w sprzedaży to dzisiaj: galanteria skórzana ( od której zaczęła się długa historia firmy), obuwie, akcesoria, odzież, biżuteria, zegarki, kosmetyki, perfumy, meble i akcesoria dekoracyjne.
GUCCI powstało w 1921r. we Florencji, jego założycielem był Guccio Gucci (1881–1953). W 1947r. zaprojektował on torbę bamboo, najbardziej charakterystyczny produkt marki do dzisiaj. Po jego śmierci syn Aldo rozwinął firmę, otwierając butiki w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Honkongu i Tokio, przekształcając florencką firmę w brand o światowym oddziaływaniu.
W latach 80. XXw. rodzina GUCCI stopniowo wyprzedawała swoje udziały w firmie, by oddać ją całkowicie pod zarząd francuskiej grupy Pinault-Printemps-Redute, obecnie Kering. Dzisiaj GUCCI generuje sprzedaż na poziomie 9,628 mld euro (2019r.) Prezesem domu od 2014 jest Marco Bizzarri a dyrektorem kreatywnym Alessandro Michele.
Logo GUCCI
Rozpoznawalne na cały świecie logo domu mody GUCCI jest zasługą Aldo Gucciego, syna założyciela marki. W 1933r. powstał prosty logotyp, składający się z dwóch liter G, pisanych wersalikiem, skierowanych do wewnątrz i splecionych ze sobą. Każda z liter, najpierw w postaci okręgu, została wpisana w kwadrat, następnie oba okręgi idealnie się przecięły, by poprzez usunięcie ich części środkowych powstały dwie idealnie takie same litery G. Symbolika logotypu jest całkowicie czytelna, GUCCI było firmą rodzinną, a jej założyciel miał sześcioro dzieci, zaangażowanych w budowanie rodzinnej schedy.
Logotyp GUCCI zawiera również nazwisko pisane fontem Gucci, definiowanym też jako Granjon Gotham font. Pełne logo zawiera zarówno nazwisko założycieli firmy jak i znak graficzny połączonych liter G. Jednak jako oznakowanie produktu stosuje się najczęściej sam znak, w wersji czarnej, bez względu na barwę tła, tworzonego przez produkt.